Den fysiska butiken och digitaliseringen – Shopper Marketing by Retail House

Den fysiska butiken är under transformation. Hur skall den se ut i framtiden? Vilken roll skall den spela i kundens köpresa? Historiskt har ju butiken varit platsen där man känt och sett på produkten och slutligen genomfört transaktionen. Detta kommer för all framtid att förändras.  Vi har mobilen med oss 24/7 vilket också gör att man alltid är en shopper.

Idag bifogar jag en helt färsk akademisk studie som har börjat nysta i digitaliseringens påverkan på den fysiska butiken. Artikeln är författad av Johan Hagberg vid Göteborgs Universitet. Kanske inte så mycket nytt men som vanligt så hjälper akademin oss att strukturera upp komplexa frågor.

Mycket nöje.

 

Digitalisering i den fysiska butiken

 

mobile-phone-1008835_960_720

 

 

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s