Rykande färsk forskning om visuell marknadsföring på nätet – Shopper Marketing by Retail House

Visuell marknadsföring i digitala och fysiska butiker

Nu har fil dr Hanna Berg från Handelshögskolan i Stockholm tillsammans med några andra forskare gett sig på frågan om hur man bäst visualiserar produkter på nätet. Detta är ju en relativt känd vetenskap i den fysiska butiken men fram till idag outforskad på nätet. Kanske inga superrevolutionerande slutsatser men ändå så bra att få svart på vitt vad som betyder något.

T ex att produktbilder är så viktigt och att människor i kombination med produkter är att föredra. I vilken ordning produkterna presenteras är också en viktig aspekt för kundnöjdhet. Snack eller läsk först?  Dessutom så måste utvecklingen gå snabbare när det gäller att kunna bedöma produkers egenskaper på nätet. Detta är troligtvis en av de frågor som hastar allra mest med tanke på kostnaden för returer av produkter som inte passar eller ser likadana ut i verkligheten som på nätet.

Jag bifogar en kort sammanfattning samt en länk till Handelsrådets hemsida där du kan läsa den längre rapporten.

 

Missa inte chansen att läsa den allra senaste forskningen!

Trevlig läsning.

2017-7-Att-synas-pa-natet-sammanfattning

Läs hela studien på Handelsrådets hemsida här

 

Usability-Test-Eye-Tracker[1]

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s