Några viktiga trender att förstå – Shopper Marketing by Retail House

Så här års duggar trendrapporterna i media. Idag kommer jag skicka med en global trendrapport som är skriven av Deloitte. Den visare på viktiga trender i den globala retailiindustirn som är under omdaning.

I rapporten Global Powers of Retailing 2018 tittar man också närmare på hur reglerna för den moderna detaljhandeln nu skrivs om. Man ser innovation, samarbeten, sammanslagningar, integration och automation som nödvändigt för att att lyckas i framtiden.

Fyra viktiga trender identifieras.

Detaljhandeln skapar digital kapacitet. Ur konsumentens synvinkel handlar inte shopping och retail om e-handel eller fysiska butiker, eller en kanal mot en annan. Shoppingresan och research pre-shopping är en flytande process där konsumenter studsar mellan online och offline. Det kräver digitala lösningar för att hantera detta – som handeln nu bygger upp.

Kombinerar bricks and clicks – till slut. Många aktörer som har varit sena i starten – sett till de digitala trenderna – satsar nu fullt ut för att kompensera detta.

Unika och relevanta upplevelser i butik. Fysiska butiker lever kvar, 90 procent av försäljningen globalt sker i butik. Men för att konkurrera med bekvämlighet och oändliga digitala utbud är det avgörande att kunna erbjuda meningsfulla kundupplevelser.

Retail föds på nytt med den senaste tekniken. Internet of Things (till exempel självbeställande maskiner), artificial intelligens (till exempel Amazon Echo och Google Home), augmented och virtual reality samt robotar borde finnas på varje detaljhandlares radar.

 

Kolla rapporten härKolla rapporten här

8_4_16-Retail-Tech-New-Logo

 

(Källa: Deloitte och Handelstrender.)

 

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s