Håller Category management på att dö? – Shopper Marketing by Retail House

Detta är en fråga som fler och fler ställer sig. Category Management utvecklades i början av 90-talet som en reaktion på de allt mer oöverblickbara sortimenten. Få tekniker har vunnit så mycket terräng inom dagligvaruhandeln. Nu är det så dags att ta nästa steg och enligt studien som jag skickar med idag från Deloitte bekräftar 100% av respondenterna att det krävs förändringar i metod för att få Category management att fungera. Jag har personligen sett många kategoriprojekt som på pappret lovar mycket men som i realiteten har svårt att överleva implementeringsfasen.

Rapporten som jag skickar med idag handlar om transformeringen från category managment till Shopper Centric retailing. Så viktig läsning år 2018.

Ladda ned rapporten här

RHlogo_med_symbol

 

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s