Det vassaste vapnet – Shopper Marketing by Retail House

Shopper marketing handlar om att fånga shoppern vid köptillfället och samtidigt skapa aktiviteter som stödjer relationen mellan brand och retailern. En av de mest effektiva åtgärderna inom shopper marketing är det personliga mötet. Jag har sagt det förut men när ett varumärke lägger en strategi för det personliga mötet i butik så skapas tre stora värden.

  1. Vi får shoppern att upptäcka varumärket. Ofta en försäljningsökning på 100-1000%.
  2. Butiken får en händelse som stärker deras relation med sina lokala kunder.
  3. Säljaren har ett mycket konkret verktyg i dialogen med butiken.

De bemannade aktiviteterna får ej ske  ad-hoct utan bör ske med en strategisk tanke så att varumärken får det utrymme det förtjänar  och samtidigt skapar en positiv upplevelse i butik. Många av er kanske känner att detta är 1995 men tro mig. När digitalilseringen ökar så kommer det personliga mötets betydelse  att öka. Även en enkel matdemonstration kommer att uppskattas i det allt mer uppkopplade samhället. Vill du veta mer om om hur du kan skapa värde med demonstrationer? Ladda ner vårt white paper.

White_paper-butiksdemostrationer och event

Bilden nedan är från Maxi Lindhagen och en av Retail House duktiga kommunikatörer tillsammans med vår kund Mondelez.

IMG_0160

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s