Ny studie: Mobilen och Shopping – Shopper Marketing by Retail House

Idag vill jag ge er lite 6 juniläsning. Det är Ericsson consumer lab som publicerar en intressant studie om shopping, teknologi och smart phones. Intressant läsning men den stora fråga som inställer sig är ju vilka tidsapekter vi skall ta hänsyn till. När är framtiden här….?

Tydligt är ändå att den smarta telefonen som shoppingredskap är här för att stanna. Rapporten identifierar två stora skiften. Det första är mobilen som betalningsmedel och det andra är mobilen som shoppinghjälp.

  • Smartphone shopping is expected to peak globally in the coming few years with 43 percent surveyed already making purchases on their phone weekly
  • Majority of smartphone shoppers expect most people to have a personal shopping advisor within 3 years; emerging demand for digital shopping assistants to help with purchase decisions
  • 69 percent of AR and VR users think these technologies will give smartphones all the benefits of physical stores within 3 years

 

Läs hela rapporten här

mobile-phone-1008835_960_720

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s