Sommar är merförsäljning- Shopper Marketing by Retail House

Sommaren är på intågande. Detta är en utmärkt period att locka dina kunder till att pröva nya produkter och skapa intressanta teman. Vi är lediga och har tid och pengar att spendera. I fredagens ICA Nyheter intervjuades jag på temat hur butiken drar mest nytta av sommarens temadagar. 7 steg beskrevs i artikeln.

  1. Skapa en målbild av vad ni vill göra i butiken, vilket eller vilka teman skall ni förstärka
  2. Tänk hela kundvarvet inkl. digital kommunikation
  3. Välj produkter som stärker temat.
  4. Exponera, exponera, exponera
  5. Skapa en delaktiget i hela butikslaget
  6. Följ upp
  7. Sist men inte minst. Håll koll på vädret. Det betyder mycket för försäljningen i olika kategorier.

Lycka till med Era temat och till er som är leverantörer -fundera på hur ni kan stärka butikens arbete med Era varumärken.

IMG_6028

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s