Funkar POS? – Shopper Marketing by Retail House

Funkar butiksmarknadsföring? POS? Det är en fråga som är relevant att ställa sig innan man sätter igång och skapar butikskampanjer.  Det generella svaret på frågan är JA! Men som alltid så beror det på om varumärket är känt eller okänt, var det är placerat och vem som är shoppern. Idag så vill jag ge dig en utmärkt akademiskt studie som ställer frågan om In-store marketing funkar. Läs studien och fundera vilka implikationer den kan på dina varumärken. En sak är säker, fler facings i hyllan skapar uppmärksamhet och driver försäljning.

Trevlig läsning och trevlig helg!

instore marketing

JensAssurHunger3[1]

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s