Butikens viktigaste vapen – Shopper Marketing by Retail House

Idag delar jag en mycket intressant artikel skriven av några professorer från Wharton Business School publicerad i senaste HBR. Den handlar om ett mycket kärt ämne. Butikens personal. Artikeln handlar om att varje retailer måste göra sin analys grundligt – hur mycket personal behövs i butiken. Kostnad för personal är näst varuinköp den viktigaste kostnaden och det är mycket enkelt att kortsiktigt stärka resultatet genom att skära timmar – den långsiktiga effekten av detta är betydligt mer komplex.

Läs artikeln och fundera på vad är rätt bemanning för att intäkterna skall optimeras?  En sak är klar att skall den fysiskt butiken klara konkurrensen med den digitala handeln måste butikens medarbetare finnas på plats, vara synlig och kunnig.

Läs artikeln nedan.

r1901d-pdf-eng

Källa: REPRINT R1901D
PUBLISHED IN HBR
JANUARY–FEBRUARY 2019

R1901D_WILKES.jpg

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s