Rädda Retail – Shopper Marketing by Retail House

Idag besökte jag Retailmässan i Kista. Kan konstatera att Sverige kanske är för litet för att kunna härbärgera en riktigt bra mässa. Trots det så uppskattar jag inriktningen på kunskap som mässan identifierat som sitt huvudfokus. Idag bifogar jag en intressant studie som heter Rädda Retail som företaget Baloo har gjort. Fokuset ligger på att kunskap är viktigt. För genom att man har kunskap skaffar man sig fördelar som man förhoppningsvis kan omsätta i konkurrensfördelar och även om man inte får konkurrensfördelar så blir livet mycket bättre med kunskap… tycker jag

Trevlig läsning

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s