Transformera butiken – Shopper Marketing by Retail House

Mina senaste blogginlägg har handlat om butikens utmaningar och transformationen. Idag skickar jag med en splirrans ny artikel från McKinsey som angriper frågan ur hur tekniken kan driva butikens utveckling. Det kommer en del studier som nu fokuserar på teknik.  Personligen anser jag att McKinsey och många andra teknikglada aktörer  lever i uppfattningen att tekniken kommer att lösa många framtida frågeställningar.

Men som vanligt är teknik inte värt något om inte tekniken förstår sig på mänskligt beteende och där är vi inte riktigt ännu om vi ser till många av de tekniklösningar som presenteras. Men som vanligt så drivs utveckling av experiment och testande av nya metoder och så även i detta fall så slutligen kommer vi att ha lösningar. Frågan är timing. När är teknikskiftet här och när skall man hoppa på en ny tekniklösning? Det är frågan som vi alla måste ställa oss.

Läs McKinsey artikeln här

500_f_136732268_loznyrkghngalobjjcshyfeurwzmqem1

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s