Ny rapport om Omnichannel inom DVH – Shopper Marketing by Retail House

Så kommer ännu en rapport om vikten av omni-channel. Rapporten denna gång är författad av Google i samarbete med Bain. Anledningen till att jag skickar med den idag är att på sida 4 finns den en mycket bra modell som jämför pain points i den digitala köpresean vs den fysiska. Viktigt att ha med sig i den fortsatta diskussionen/strategin i hur vi skall kunna mappa kundresan och göra den så bekväm som möjligt.

bain_report_omnichannel_grocery_is_open_for_business_and_ready_to_grow

Trevlig helgläsning och trevlig helg

 

Martin

martin

 

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s