Resan börjar digitalt – Shopper Marketing by Retail House

Shopper resan är central inom Shopper Marketing. Att som varumärke och retail kartlägga hur resan ser ut innan, under och efter köpet är centralt för att förstå var man skall lägga sina insatser. Det har under året publicerats rapporter som beskriver att snittköpen ökar om man får kunden att använda mobiltelefonen i butiken. Vi kan nog vara överens om att mobilen är ett viktigt redskap. Men till vad? I rapporten som jag refererar till ovan handlade det om att mobilen bröt vaneshoppingen, vilket resulterade att shoppern såg fler produkter och därmed handlade mer.

Idag kommer du få en mycket bra rapport som har några år på nacken. Det tar dock inte bort releveansen i såväl metod som på vilket sätt resultaten presenteras. Det är som vanligt Google som är på frågan…

Trevlig läsning och lycka till med kartläggning av köpresan.

mobile-in-store_research-studies

Google

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s